Το Αεροδρόμιο Αυτό Ανήκει στο Λαό της Πάρου...

Έγιναν τα εγκαίνια του Κρατικού Αερολιμένα Πάρου κι ειπώθηκαν πολλά θετικά κι αισιόδοξα από την πλευρά του Πρωθυπουργού. Ειπώθηκαν μάλιστα και κάποιες εκτιμήσεις, υπό τη μορφή βεβαιότητας για τα οφέλη, την απόσβεση της επένδυσης και γενικά τη βιωσιμότητα του αεροδρομίου, κάτι που όλοι φυσικά το ευχόμαστε, διότι εάν πέφτει έξω ο πρωθυπουργός, θα έχουμε δαπανήσει ως πολίτες, πιθανότατα θα έχουμε προηγουμένως δανειστεί, και θα συνεχίσουμε να δαπανούμε περισσότερα από όσα εισπράττονται και σε λίγα χρόνια θα αναζητούμε κάποιον ιδιώτη να του το χαρίσουμε, ώστε να αναλάβει να το εξυγιάνει και να κερδίζει φυσικά, διότι ποιος ιδιώτης θα το πάρει για να ζημιώνει. Αυτά μόνο το δημόσιο τα κάνει. 
Αεροδρόμιο Πάρου... μήπως παρεκλίνουμε;
Παρόλα αυτά, προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι το αεροδρόμιο της Πάρου θα είναι βιώσιμο οικονομικά. Στοιχεία δεν έχω όμως θέλω να το πιστεύω ότι ούτε ο Πρωθυπουργός μας κοροϊδεύει, ούτε μας μεταφέρει τις κοροϊδίες άλλων. 
Αυτό που με ανησυχεί και δεν άκουσα τίποτα για αυτό, ως πολίτης δηλαδή, διότι ως ιδιώτης μπορεί στο τέλος να με συμφέρει, είναι πόσο μας συμφέρει να το πουλήσουμε, έστω ο λαός της Πάρου, μιας κι έχουμε επενδύσει μερικά χρήματα που δανειστήκαμε, ή πότε θα μας συμφέρει να το πουλήσουμε, ώστε να το έχουμε προηγουμένως αποσβέσει. Να μην το "χαρίσουμε" ενώ θα συνεχίζουμε να πληρώνουμε τα δάνεια της συγκεκριμένης επένδυσης, ή για να συμφέρει στον ιδιώτη να το αγοράσει, να πρέπει ως κράτος (εμείς οι φορολογούμενοι δηλαδή) να επωμιστούμε τις αποζημιώσεις απόλυσης ή τις συντάξεις κάποιων αργόσχολων που δεν θα θέλουν ούτε να μεταταγούν ούτε να εργαστούν σε συνθήκες ιδιωτικού τομέα. 
Κι εν τέλει, εάν το αεροδρόμιο είναι μία συμφέρουσα επένδυση και η τοπική κοινωνία την χρειαζόταν ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα τουριστών κι η διασύνδεση του νησιού με την Ευρώπη, με μεγαλύτερα αεροσκάφη και ναυλωμένες απευθείας πτήσεις (charter), κι αν ο Πρωθυπουργός ήθελε να το χαρίσει το αεροδρόμιο στο λαό της Πάρου κι ελπίζω ότι δεν θα αλλάξει γνώμη να το χαρίσει αύριο σε κάποιον άλλον, ή έστω να το πουλήσει σε συμφέρουσα τιμή (ή μήπως δεν μπορεί κάποιος επόμενος Πρωθυπουργός να τα κάνει αυτά), γιατί δεν το εξασφάλισε να ανήκει σε μία δημοσυνεταιριστική κοινωνική επιχείρηση με συνεταίρους την τοπική αυτοδιοίκηση, τους τοπικούς επαγγελματικούς συλλόγους, τα μεγάλα τουριστικά ξενοδοχεία του νησιού, τα τουριστικά γραφεία κλπ, ακόμη και κάποιοι μεγάλοι ξένοι στρατηγικοί εταίροι να μην συμμετείχαν ακόμη και να το κτίσουν, να έμπαινε το κράτος εγγυητής εάν χρειαζόταν (έτσι κι αλλιώς κάποια χρήματα θα προέρχονται από τα Ευρωπαϊκά ταμεία ή Τράπεζες Ανάπτυξης, όμως οι τοπικές επιχειρήσεις κι οι δημότες του νησιού, που θα τους ανήκει το αεροδρόμιο, να αναλάβουν το έργο, ως επένδυση, ευθύνη χρηματοδότησης ή κάλυψης των δανείων και έχοντας στην ιδιοκτησία τους το αεροδρόμιο να αποφασίσουν στο μέλλον ότι θα τους αφορά, εάν θα συνεργαστούν στρατηγικά με κάποιον ιδιώτη ή κάποιους ιδιώτες, είτε θα είναι διαχειριστές αεροδρομίων είτε μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες, αεροπορικές εταιρίες κλπ από όλες τις ηπείρους ώστε να δικτυωθεί το αεροδρόμιο με άλλους προορισμούς και είτε μοιράζονται τα κέρδη του αεροδρομίου είτε να έχουν χαμηλά κόστη ώστε να αυξάνεται στο μέγιστο δυνατό η επιβατική κίνηση και συνακόλουθα ο τουρισμός στο νησί. 
Αυτά φυσικά, εάν το αεροδρόμιο της Πάρου "ανήκει" κι αν θα παραμείνει "ιδιοκτησία" του λαού της (εμείς όπως και να έχει θα χειροκροτούμε και θα μουτζώνουμε ταυτόχρονα, καθήμενοι εννοείται, διότι η ορθοστασία κουράζει).  
Πάντως, μη νομίσει κανείς ότι είμαι κατά των ιδιωτικοποιήσεων. Διότι ένας σωστός ιδιώτης, είτε επενδυτής είτε επιχειρηματίας, θα ενδιαφέρεται να κερδίσει πετυχαίνοντας μεταξύ των άλλων και τη επιτυχία στην αποστολή του αεροδρομίου, δηλαδή να αυξήσει την επιβατική κίνηση. Ίσως να είναι μονομερής η απόφαση των τελών του αεροδρομίου, ίσως να είναι αποτέλεσμα μίας κοινωνικής διαβούλευσης ακόμη και για έναν ιδιώτη επενδυτή εάν έχει κοινωνική ευθύνη, όμως δεν πρόκειται να κερδίσει όσο δεν υπάρχουν πτήσεις στο αεροδρόμιο. Είτε θα το αναλάβει από την αρχή και θα αυξήσει άμεσα τις πτήσεις, κάνοντας ότι απαιτείται, είτε θα το πράξει όποτε θα κληθεί να συνδράμει, αξιοποιώντας τις στρατηγικές του συνεργασίες, την εμπειρία ή την τεχνογνωσία του, και τελικώς θα επιδιώξει να αυξήσει τις πτήσεις (εκτός εάν επιλέξουμε τον ιδιοκτήτη του διπλανού αεροδρομίου). 
Η κοροϊδία όμως με ενοχλεί. "Ανήκει στο λαό της Πάρου"... λες και στην επομένη κρίση ή και χωρίς κρίση, ίσως κι αύριο δεν θα περιληφθεί στην περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ, ή μήπως δεν ανήκει ήδη το οικόπεδο στο οποίο είναι κτισμένο το αεροδρόμιο; Αν άλλαξε όνομα το ΤΑΙΠΕΔ μην με ρωτάτε. Δεν με ενδιαφέρει πως λέγεται, αλλά τι θα κάνει με ενδιαφέρει. Κάνω λάθος; 
Σχετική η ομιλία του Πρωθυπουργού στην Πάρο https://www.youtube.com/watch?v=SUr8K2c9m3I&list=TLiCzOAKX27SMyOTA3MjAxNg 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αποκαλύπτονται τα Παραμύθια της Flyover και πόσο θα μας ταλαιπωρήσει

Οι ασκοί του εώλου (Ν.Σαραντάκος κατά Γ.Μπαμπινιώτη)

Παλαιστινιακό - Η Λύση της Ανταλλαγής Πληθυσμών