Αποκαλύπτονται τα Παραμύθια της Flyover και πόσο θα μας ταλαιπωρήσει

του Ιωάννη Μανομενίδη  (1)

   

...διότι όπως όλα τα έργα, στην Ελλάδα, που προωθούν οι κατασκευαστικές εταιρείες σκοπό έχουν να μας αρμέξουν, και να μας αρμέγουν για πολύ καιρό μέχρι να το παραδώσουν (με καθυστερήσεις και ανατιμολογήσεις), και μετά θα πληρώνουμε και διόδια. 

Τι όμως είναι ακριβώς η Flyover; 

Σήμερα το πρωί πήρα ένα μήνυμα από τον Φίλιππο Γκανούλη(2) ότι συλλογικότητες και φορείς της Τούμπας θα μαζεύονταν το βραδάκι στις 7μμ  στο Κέντρο Πολιτισμού να συζητήσουν για τα προβλήματα που δημιουργεί η ανυψωμένη περιφερειακή οδός "flyover". Η "flyover" μας είχε απασχολήσει και στο παρελθόν(3), θα ήταν στις περασμένες δημοτικές εκλογές του 2019, εάν δεν κάνω λάθος, προσπαθώντας να κατανοήσουμε πως θα γίνει κι εάν ως οικολόγοι έχουμε πρόβλημα. Η αίσθηση που είχα τότε είναι ότι επρόκειτο για ένα υπερκείμενο κατασκεύασμα επάνω από τον υφιστάμενο δρόμο της (εσωτερικής) περιφερειακής, συνεπώς, εάν παραβλέπαμε την προτεραιότητα που παγίως δίνουμε στα μέσα σταθερής τροχιάς και στη μείωση της αυτοκίνησης, αφενός δεν θα είχαμε κάποια επιβάρυνση στο περιβάλλον με κοπές δένδρων, αφετέρου μία καλύτερη ροή των οχημάτων, και ιδίως των βαρέων οχημάτων που κάνουν διαμπερή κίνηση (transit), που σήμερα μποτιλιάρουν στις δύο μεγάλες ανηφόρες της περιφερειακής, θα έφερνε τουλάχιστο μείωση στη ρύπανση. Άλλωστε με τα εκλογικά μας ποσοστά, θα ήταν υπερφίαλο να θέλουμε να τους εμποδίσουμε με πολιτικές διαφωνίες σε ένα τεχνικό κατασκεύασμα χωρίς περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως τουλάχιστο τότε προβάλλονταν. Παρόλα αυτά οι αποφάσεις μας ποτέ δεν ήταν υπέρ της "flyover", παρά παγίως και σταθερά δηλώνουμε τη θέση μας υπέρ των μέσω σταθερής τροχιάς, όπως στην πρώτη μας συνέντευξη ως Πράσινοι αλλά και στις προτάσεις μας προς του Δημάρχους για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ με προαστιακό, όχι μόνο προς αεροδρόμιο αλλά και προς Θέρμη - Θερμαϊκό για το ξεκίνημα.     

Ενημέρωσα και τον αδελφό μου τον Νίκο(4) και την ανεψιά μου την Φωτεινή(5) καθώς ο ίδιος είχα πρόβα με τη θεατρική ομάδα του Δικηγορικού συλλόγου στο κέντρο από τις 5μμ και μέχρι τις 7μμ θα ήταν δύσκολο να το προλάβω. Παρόλα αυτά, η σκέψη ότι θα συζητιόταν όλα αυτά, και πόσες άλλες πληροφορίες από τους συλλόγους που κυνηγούσαν το θέμα αυτό, δεν με άφησαν να ησυχάσω. 

Σκεφτόμουν... έκανα μία προβολή στο χρόνο, σε ένα άλλο ίσως κόσμο και ανθρώπους, εάν όπως συμβαίνει σε όλο το σύγχρονο κόσμο εδώ και τρεις τουλάχιστο αιώνες (για να μην πάμε στην αρχαιοελληνική δίολκο του 6ου π.χ. αι.), όλη η Ευρώπη και η Αμερική, έχουν πυκνό δίκτυο τρένων. Το χαρακτηριστικό τους είναι η χρονική συνέπεια. Στην Ελλάδα με τον ΟΣΕ δεν το έχουμε ζήσει, λογος που μας εντυπωσιάζει η συνέπεια του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας, όμως στην Αγγλία, εδώ και αιώνες,  σφυρίζει το τρένο που περνάει και ξέρεις τι ώρα είναι. Αναρωτιόμουν, εάν αντί να είχαμε λεωφορεία και ΚΤΕΛ, είχαμε μία σιδηροδρομική γραμμή από το Χορτιάτη για τη Θεσσαλονίκη, κι από την Θέρμη, τον Θερμαϊκό ως τη Μηχανιώνα ή και παραπέρα στα πόδια της Χαλκιδικής, κι από την  άλλη πλευρά προς τον Εύοσμο, τη Σταυρούπολη, το Λαγκαδά... όχι τρένα "γκαζάδικα", να μπαίνεις μόνο όταν δεν νοιάζεσαι πότε θα φτάσεις, αλλά τρένα με συνέπεια που γιατί άραγε να είμαστε ανίκανοι ακόμη και να τα ονειρευτούμε, να τα έχουμε κι από το Κιλκίς και τις Σέρρες των τόσων Πρωθυπουργών και Υπουργών Υποδομών. Να μπορεί κάποιος να παρκάρει το αυτοκίνητο (ή γιατί όχι το ποδήλατο του) σε κάποιο επαρχιακό πάρκινγκ και να πάρει το τρένο, να απολαύσει τον καφέ του ή ένα βιβλίο στη διαδρομή, οι φοιτητές και τώρα (να το δούμε και να μην  το πιστεύουμε) με το ΜΕΤΡΟ να φτάνεις στο σταθμό σε συγκεκριμένη ώρα, για τη δουλειά ή το Πανεπιστήμιο... ποιος θα έπαιρνε το αυτοκίνητο να οδηγάει με τις ώρες και με μποτιλιάρισμα στην Περιφερειακή κι ακόμη τόσο στις εισόδους της πόλης μέχρι τη δουλειά του;          

Με αυτά και με άλλα, ήρθε η ώρα της θεατρικής πρόβας, είχα και την τύχη να απουσιάζουν κάποιοι και τελείωσα νωρίτερα από ότι περίμενα, πήρα τρέχοντας το 14 και λίγο μετά τις 7μμ, αλλά πριν ξεκινήσουν, έφτασα στο Κέντρο Πολιτισμού της Τούμπας. Βοήθησα και στην διευθέτηση των τραπεζιών. Θα ήμασταν καμιά πενηνταριά άτομα... Την πρωτοβουλία της εκδήλωσης, εάν κατάλαβα καλά την είχε η Πόλη Ανάποδα, καθώς το συντονισμό είχε ο Θανάσης Μαρίνης(5) και πρέπει να τους το πιστώσουμε. 

Με τον αδελφό μου τον Νίκο(4), υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο, που στη σύντομη τοποθέτηση του αναφέρθηκε τον αποκλεισμό που τελικά επέβαλε η σημερινή εσωτερική περιφερειακή στους δημότες από το περιαστικό δάσος Σειχ Σου, κάτι που εκτίμησε ότι θα επιδεινωθεί με την νέα διαπλάτυνση και ανύψωση του δρόμου και την κατεδάφιση των μισών τουλάχιστο πεζογεφυρών σύνδεσης της πόλης με το δάσος.   

Πρώτος μίλησε ο πρόεδρος των κατοίκων των Κωνσταντινοπολίτικων Γιάννης Γκίντης και σταχυολογώ ότι στην περιοχή του γίνεται διαπλάτυνση της Περιφερειακής (στο σημείο εκείνο τουλάχιστο δεν θα είναι fly over) κατά 14 μέτρα σε κάθε πλευρά, κι ένα εργοτάξιο για την υποστήριξη των εργασιών και ότι έτσι χάνονται τα υψώματα που παρεμβάλλονται μεταξύ της Εσωτερικής Περιφερειακής που σημαίνει ότι θα υπάρχει οπτική επαφή με ένα δρόμο πλάτους 5-6 λωρίδων από την κάθε πλευρά  με συνέπεια να αλλάζει εντελώς ο θόρυβος που θα φτάνει στα σπίτια τους. Μάθαμε επίσης ότι όλες οι μετρήσεις θορύβου και ατμοσφαιρικής ρύπανσης έγιναν μέσα στον Κορωναϊό, που δεν υπήρχε κίνηση στην Περιφερειακή κι απορώ κυριολεκτικά, εάν μας αξίζει ένα τέτοιο κράτος! 


Μετά μίλησε ο δικηγόρος των κατοίκων, Αλέξανδρος Αδαμιδης, που ενημέρωσε ότι έχει εκδοθεί προσωρινή διαταγή για την διακοπή κοπής των δένδρων στην περιοχή του σχεδιαζόμενου εργοταξίου(7). μάθαμε ότι μέχρι σήμερα έχουν ληφθεί τρεις αποφάσεις για την "flyover" η πρώτη κάπου στην αρχή της κρίσης, το 2010 (φαντάζομαι με τα μνημόνια, τις περικοπές της κρίσης, το ΤΑΙΠΕΔ και όσα συνέβησαν στην Ελλάδα την περασμένη δεκαετία, να είχε ξεκινήσει και η "flyover"... ενα γιαπί θα είχε μείνει κι εμεις θα ταλαιπωρούμασταν για αιώνες να περνάμε μέσα από τα χαλάσματα της περιφερειακής) την οποία ακύρωσε το ΣτΕ και μετά, το 2018 αποφασίστηκε εκ νέου  και  ξαναπροσέφυγαν οι κάτοικοι για την ακύρωση της κι ενώ προγραμματίστηκε να συζητηθεί το 2023, πέρυσι (2022) εξέδωσαν νέα απόφαση κατά της οποίας πρέπει εκ νέου να προσφύγουν. Δηλαδή (σχολιάζω εγώ) όλες αυτές οι κυβερνήσεις και οι χρηματοδότες τους εταιρείες, εκεί που δεν έχουν κάτι άλλο σοβαρό να κάνουν λένε (χοντρά το λέω) "ας βγάλουμε μία απόφαση, οι δημόσιοι υπάλληλοι πληρώνονται, και οι ελάχιστοι πολίτες που νοιάζονται να ζούμε όλοι σε ένα ήσυχο αστικό περιβάλλον, να αναπνέουμε καθαρό αέρα κλπ, με όλη την  οικονομική κρίση και τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, "κάνουν το σκατό τους παξιμάδι" για να πληρώνουν δικηγόρους και (αυξημένα) παράβολα για να τις ακυρώνουν, και το κράτος τους δουλεύει, πριν να εκδικαστεί η μία, βγάζουν άλλη, ώστε κι η ακύρωση να μην  έχει νόημα εάν δεν ξαναπροσφύγουν.(8)   

Έπειτα πήρε το λόγο η Λευκή Βυζέλη, πρόεδρος του συλλόγου προστασίας του Σέιχ Σου, από την οποία μάθαμε ότι από τις υφιστάμενες 4-5 (δεν θυμάμαι τον ακριβή αριθμό) πεζογέφυρες σύνδεσης της πόλης με το δάσος θα μείνουν μόνο δύο, ότι θα γίνει παράπλευρος δρόμος εξυπηρέτησης της κατασκευής μέσα στο δάσος, και τέσσερα κτίρια μέσα στο δάσος. Παρατήρησε ότι μέσα στη μελέτη, για να μειωθεί η αξία των δένδρων που θα κοπούν το δάσος χαρακτηρίστηκε λίγο πολύ ως τεχνητό, χωρίς αξία και ζωή, που για όσους δεν γνωρίζουμε μας παρέθεσε τα στοιχεία του δασαρχείου που αναφέρονται στα πολυάριθμα είδη πανίδας και χλωρίδας του Σέιχ Σου, πρόσφατα είδαμε και αγριογούρουνα, αλλά και στη φυσική αναγέννηση των δένδρων του, όπως παρατηρείται στα τμήματα που κατά καιρούς κάηκαν. 

Στη συνέχεια ο πρόεδρος των κατοίκων της Πυλαίας, Γιάννης Αλεξόπουλος(9), μας είπε ότι στην περιοχή του θα γίνει ένας κόμβος που εκτός από την "δρομολόγηση" των εισερχομένων - εξερχομένων αυτοκινήτων, σχεδιάζεται να υποδεχθεί το μέλλον τον δρόμο από Γαλάτιστα (εγώ θα προσθέσω και το συνοδό έργο των διοδίων), κάτι που τον ανησυχεί για την αύξηση της κίνησης από τις διαπλατύνσεις που θα φτάσουν στις εισόδους των σημερινών κατοικιών. Για όλα αυτά, ο νυν Δήμαρχος (Ιγνάτιος Καϊτετζίδης) φαίνεται να τους παραπλανά, καθώς ενώ στην εισήγηση του αντιδημάρχου καταγράφονται όλα τα προβλήματα, στο "διαταύτα" παρέχουν την έγκριση για την υλοποίηση του. Κλείνοντας παρατήρησε, ότι λίγο πριν να παραδοθεί το ΜΕΤΡΟ, που θα ανακουφίσει από την κίνηση στην Περιφερειακή οδό, σχεδιάζουν και σπεύδουν να υλοποιήσουν ένα αχρείαστο έργο που θα μας ταλαιπωρήσει για πολλά ακόμη χρόνια, ενώ αυτό που θα έλυνε και θα άδειαζε εντελώς και την υπάρχουσα περιφερειακή θα ήταν ένα δίκτυο προαστιακού σιδηροδρόμου, προς το αεροδρόμιο και (λέω εγώ) στο σημείο αυτό κολλάνε οι αρχικές μου σκέψεις, ότι εάν, ειδικά για την Ανατολική Θεσσαλονίκη, τουλάχιστο μέχρι τη Μηχανιώνα και τα Μουδανιά και την πλευρά της Θέρμης μέχρι τα Βασιλικά και τους Ταγαράδες θα ήταν επίγειος σιδηρόδρομος ή τύπου τραμ, από τη Δυτική πλευρά υπάρχουν ήδη οι παλιές γραμμές του ΟΣΕ μέχρι τον Εύοσμο και παραπέρα, δεν θα είχαμε καθόλου είσοδο οχημάτων στη Θεσσαλονίκη για καθημερινές μετακινήσεις εργασίας ή και διασκέδασης.   

Αξιοπρόσεκτη η τοποθέτηση ενός πρώην προέδρου της Εγνατίας οδού, Απόστολου Αντωνούδη(10) που μας ενημέρωσε ότι στη διάρκεια της θητείας του είχαν απορρίψει την "flyover" ως αχρείαστης κι ότι το έργο που πρέπει να γίνει είναι η εξωτερική περιφερειακή, μία οδό που όλοι την γνωρίζουμε μέχρι την Ευκαρπία που εισέρχεται στην εσωτερική περιφερειακή στο ύψος του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου, ενώ η σχεδίαση της αφορά τη σύνδεση της μέχρι τη Θέρμη, εάν δεν κάνω λάθος, μέσα από το δάσος αλλά χωρίς καταστροφή του, καθώς είναι σχεδιασμένη με σήραγγες και κοιλαδογέφυρες, και αποσκοπεί στην απορρόφηση όλης της βαριάς κίνησης  φορτηγών, που σήμερα περνούν από την εσωτερική περιφερειακή. Θα ισχυριστεί κανείς ότι αυτό το κενό καλύπτει η "flyover" και με το μισό κόστος υποτίθεται. Όμως όχι, διότι η "flyover" αποσκοπεί στα διερχόμενα επιβατηγά (τουρίστες και κάτοικοι γύρω νομών που δεν θα μπαίνουν στην πόλη) κι όχι στα φορτηγά και βαριά οχήματα που θα συνεχίσουν να διέρχονται από την υφιστάμενη (κάτω από την "flyover") μαζί με τους Θεσσαλονικείς.

Κι εκεί μας έδωσε τα φώτα του ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Νικολάου, ότι υπάρχει Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη, που την εκπόνησε ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης (πλέον μετά την κατάργηση του το 2014) την αρμοδιότητα πήρε το Υπουργείο Υποδομών, την οποία μάλιστα κάνει επικαιροποιήσεις το Ινστιτούτο Μεταφορών που εδρεύει στο ΕΚΕΤΑ (Θέρμη), κι όπως μας ενημέρωσε, εάν μας λέει ψέματα, ψέμματα σας λέω κι εγώ, άλλη μελέτη δεν υπάρχει και η μελέτη αυτή κατέληξε στην ανάγκη της Εξωτερικής Περιφερειακής, κι όχι του "flyover". Φαίνεται λοιπόν, ότι οι ιθύνοντες, πετούν στα σκουπίδια την μόνη επιστημονική τεκμηρίωση που υπάρχει για να κάνουν ένα αχρείαστο κατασκευαστικό έργο και πείτε μου εσείς (σχολιάζω εγώ) γιατί να κάνουν κάτι τέτοιο εάν δεν υπάρχει οικονομικό ενδιαφέρον, διότι όμορφο δεν είναι, τουλάχιστο για τα δικά μου τα γούστα, ούτε εύηχο στα αυτιά των κατοίκων των "περι-περιφερειακών" συνοικιών, ούτε άοσμο και ουδέτερο, ένα διώροφο έκτρωμα γύρω από την πόλη, εάν κι εφόσον ποτέ τελειώσει και ποιοι θα προλάβουν να το χαρούν, όταν όλοι ονειρευόμαστε να μετακινούμαστε χαλαροί προς την πόλη μέσα σε ένα προαστιακό τρένο, που ήσυχα θα κυλάει σε λείες και αθόρυβες γραμμές με ηλεκτροκίνηση (λέω τώρα εγώ... όμως γιατί να μην ονειρευόμαστε και αντίθετα να ταλαιπωρούμαστε αιωνίως και να παραπλανούμαστε και να εκλέγουμε ανθρώπους που είτε μας εξαπατούν για να τα οικονομήσουν, είτε δεν ξέρουν αλλά για να γίνουν περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι χρειοκροτούν τους απατεώνες; (λέω τώρα εγώ) και δεν υπάρχει και κανένας εισαγγελέας να τους ψάξει, κι έχουν και την ιδιοκτησία του Predator να μας παρακολουθούν...

Τον λόγο πήραν επίσης η Δέσποινα Χαραλαμπίδου(11) και ένας υποψήφιος της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη το όνομα του οποίου δεν συγκράτησα, με αρκετά αναλυτική τεκμηρίωση για τα οικονομικά συμφέροντα που κινούν τα νήματα σε αυτές τις αποφάσεις. 

Συμπερασματικά: Η μόνη επιστημονική μελέτη που έχει το Υπουργείο Υποδομών, η Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη καταλήγει στην ανάγκη της εξωτερικής περιφερειακής. Μίας οδού που θα γίνει σε αγροτικές και δασικές εκτάσεις με σωστό τρόπο, σήραγγες και κοιλαδογέφυρες και ούτε θα ακούσουμε να γίνεται, ούτε θα μας ενοχλήσει στην κατασκευή της. Κοστίζει βέβαια τα διπλάσια, αλλά αυτή και όχι η "flyover" λύνει κάποιο πρόβλημα, που είναι η διέλευση έξω και μακριά από τη Θεσσαλονίκη της κίνησης των βαριών οχημάτων. Ίσως και αυτή να είναι περιττή, εάν γίνει ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ως επέκταση του ΜΕΤΡΟ, που σιγά σιγά, χρόνο το χρόνο, να συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους γύρω Δήμους από τη Θέρμη, τον Θερμαϊκό μαζί με το αεροδρόμιο, και τους γύρω νομούς ξεκινώντας από τους γειτνιάζοντες δήμους, Εύοσμου Κορδελιού και Σταυρούπολης.  

Η fly over είναι ένα περιττό και καταστροφικό έργο, που εξυπηρετεί μόνο την κατασκευάστρια εταιρεία, και θα ταλαιπωρήσει για δεκαετίες τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, που θέλουμε να βγούμε στην (εσωτερική) Περιφερειακή από τον ένα κόμβο και να μπούμε από κάποιον άλλον, και μάλιστα, όπως βλέπω και στο βίντεο της εταιρείας, μειώνοντας κατά μία λωρίδα σε κάθε πλευρά, μαζί με τα βαριά οχήματα που θα κάνουν διαμπερή διέλευση, για να προσθέσουν δύο υπερυψωμένες λωρίδες ανά κατεύθυνση, προφανώς και με διόδια. Εάν είχαμε μυαλό, και να μας πλήρωναν δεν θα το δεχόμασταν. 

Εγώ τουλάχιστο εκεί καταλήγω. Το μόνο μου μας συμφέρει είναι η προέκταση του ΜΕΤΡΟ προς όλες τις κατευθύνσεις, στάση - στάση, και παράλληλα τραμ σε κάθε Δήμο που να συνδέονται με το ΜΕΤΡΟ. Πολύ πιο φθηνά και απλά που θα αποσυμφορήσουν την Εσωτερική Περιφερειακή και ίσως και να μην χρειαστεί ποτέ ούτε η Εξωτερική Περιφερειακή να γίνει. Στην Αυστρία, άκουσα, δεν το είδα, όλα τα φορτηγά φορτώνονται σε τρένα για να περάσουν απέναντι και οι τράκτορες επιστρέφουν. Ας βάλουμε τα μέσα σταθερής τροχιάς στη ζωή μας. Σας βάζω εδώ το βίντεο του φίλου και συμμαθητή μου Γιώργου Μπαλτζή για το τραμ της Ζυρίχης εξωπραγματικού, αλλά γιατί να το θεωρούμε γελοίο ή φαιδρό για την Ελλάδα κι όχι ευκταίο κι επιθυμητό;        


(1) Ο Ιωάννης Μανομενίδης είναι Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με την Οικολογία Πράσινη Λύση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας 

(2) Ο Φίλιππος Γκανούλης είναι επικεφαλής (υποψήφιος Περιφερειάρχης) της περιφερειακής Παράταξης  "Οικολογία - Πράσινη Λύση" με την οποία συμμετέχω στις τρέχουσες εκλογές ως υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Θεσσαλονίκης. 

(3) Η συζήτηση έγινε στα πλαίσια της Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης, που εν' όψει των εκλογών που όσοι ενδιαφερόμαστε για τα αυτοδιοικητικά συμμετέχουμε στην αυτοδιοικητική παράταξη "Οικολογία - Αλληλεγγύη" για το Δήμο και "Οικολογία - Πράσινη Λύση" στις Περιφερειακές, κι όσοι ενδιαφερόμαστε για την κεντρική πολιτική σκηνή ή τις ευρωεκλογές ως κόμμα των Πρασίνων. 

(4) Ο Νίκος Μανομενίδης συμμετέχει στις δημοτικές εκλογές ως υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στο ψηφοδέλτιο της παράταξης "Θεσσαλονίκη για Όλους" με υποψήφιο Δήμαρχο τον Σπύρο Πέγκα, και την υποστήριξη της Οικολογίας Αλληλεγγύης.   

(5) Η Φωτεινή Μανομενίδου συμμετέχει στις δημοτικές εκλογές ως υποψήφια Σύμβουλος Ε΄Διαμερισματικής Κοινότητας με την δημοτική παράταξη "Θεσσαλονίκη για Όλους" με υποψήφιο Δήμαρχο τον Σπύρο Πέγκα.   

(6) Ο Θανάσης Μαρίνης είναι υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την Πόλη Ανάποδα. 

(7) Πραγματικά σπάνιο τα  τελευταία χρόνια όπως είδαμε με τα αρχαία στη Βενιζέλου και την κοπή των δένδρων με το κίνημα "SOSε τα ΔΕΝΔΡΑ" που δεν εκδόθηκε διαταγή πληρωμής.

(8) Αυτό ακριβώς συνέβη και στο παραλιακό μέτωπο της Καλαμαριάς στη Σοφούλη, που ενώ είχαν ακυρωθεί οι πολεοδομικές άδειες για το κτίσιμο της παραλίας (σύλλογοι "έμβολο", "Μπουμπουλίνα", "Κίνηση Ενεργών Πολιτών Καλαμαριάς" κ.ά. που δεν τους θυμάμαι ακριβώς) εκδόθηκε νέα άδεια και η παραλία θα χτιστεί καθώς ο απερχόμενος Δήμαρχος φαίνεται να σιγοντάρει τους εργολάβους και την Εθνική Τράπεζα, καθώς χρήματα δεν έχει να κάνει απαλλοτριώσεις, ενώ κατά τα λοιπά, προς τους κατοίκους "είναι μαζί τους".

(9) Ο Γιάννης Αλεξόπουλος είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη με υποψήφιο Δήμαρχο τον Νίκο Νυμφούδη. 

(10) Ο Απόστολος Αντωνούδης είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος  στην Θεσσαλονίκη  για όλους με υποψήφιο Δήμαρχο τον Σπύρο Πέγκα. 

(11) Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου είναι Περιφερειακή Σύμβουλος και υποψήφια Περιφερειάρχης με τη Συμμαχία Αντίστασης και Ανατροπής. 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι ασκοί του εώλου (Ν.Σαραντάκος κατά Γ.Μπαμπινιώτη)

Παλαιστινιακό - Η Λύση της Ανταλλαγής Πληθυσμών